5 Februari

Gårdagen gick fint som snus. Men ekonomiskt sett är det bättre upp att va servitör än hovmästare eftersom man som hovmästare inte får någon tips. Men erfarenhet kan ju väga tyngre än pengar ibland. Fasst jag röstar nog för pengar just nu.

Mina framtidsplaner kan ha ändrats en smula. Har beslutsångest över hur länge jag ska stanna här, eller hur kort, och vad jag annars vill göra med mitt liv osv. Denna månad är det mest jobb inplanerat, Men jag har en hel helg ledig tillsammans med siri, då jag ska ta med henne på helkväll med restaurang och barrunda vart hon än vill. Den helgen har vi första lediga söndagen på länge som ska spenderas bakis i soffan förhoppningsvis och inte bakisskakande på jobbet som alla andra söndagar.
Helgen efter fyller jag år och har lyckats byta bort mitt kvällspass så jag endast jobbar lunch och sen har en helt fri kväll min födelsedag till ära. försökte komma på någon festlig måltid att laga då, men vad är festligt?! Kan inte komma på någonting utom...tacos, och tacos är ju inte ens festigt. Jag får klura vidare på den.


Idag hade jag min efterlängtade första lediga dag på två veckor. Jag har firat med att totalslappa hemma. Lagade en köttfärspaj och kollade på Paris je t'aime, som jag visserligen sett förut men jag hade glömt bort hur underbart bra den är.
På tal om Paris så fick jag igår i förtidig födelsedagspresent flygbiljetter till paris av siri!
Vi åker dit den 12 mars och stannar 4 nätter. Jag längtar..

Kommentarer
Postat av: Erika

Hej LAZzz! Jag trodde denna blogg var nedlagt, knas! Ska försöka lista ut hur man "följer" den istället. Jag har en nu, kunde inte låta bli. Kramiz!

2009-03-11 @ 09:12:10
URL: http://hejknekt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0